Sockerfri läsk driver tillväxt!

Vi närmar oss varmare tider vilket betyder högsäsong för dryckeskategorin. Hela 34% av helårsförsäljningen av Coca-Cola, Fanta och Sprite sker faktiskt under sommaren, så det är viktigt att fylla på lagret och vara redo när törsten slår till hos konsumenter.

Det är fortsatt sockerfri läsk som ökar i försäljning och bidrar med mest tillväxt eftersom allt fler konsumenter vill göra hållbara val. Detta gäller inte bara inom Coca-Cola, utan även sockerfri Fanta och Sprite (smaksatt läsk) ökar kraftigt. Vi ser att de som konsumerar sockerfritt köper mer och oftare, därför är det en viktig kundgrupp att fånga för att öka försäljningen!

  • Nästan en miljon nya hushåll har börjat köpa sockerfri smaksatt läsk senaste fyra åren
  • Om tre år är nästan hälften (47%) av all smaksätt läsk sockerfri
  • Sockerfria Fanta och Sprite väljs oftare än konkurrenterna där de finns

OPTIMERA DIN FÖRSÄLJNING

  • Påfyllda kylar i olika delar av kundvarvet lockar till impulsförsäljning
  • Öka snittköp med multipriser/prisstegar. Glöm inte prisskylt!
  • Erbjud ett brett sortiment – glöm inte sockerfritt – för att nå fler kunder
  • Nå fler konsumtionstillfällen genom att addera i matmeny och komboerbjudande
  • Säkerställ beställningsrutin – stäm av mot väderprognos för att inte få slut på lager när värmen slår till

Just nu kampanj på PET!

Passa på att bredda ditt sortiment, beställ hem Coca-Cola, Fanta och Sprite.

Coca-Cola & MER